Pročitajte više na zvaničnom sajtu projekta: www.diesel-rk.com

Mi smo ovlašćeni distributer naučnog i inženjerskog softvera. Naši programeri učestvuju u razvoju, unapređenju i podršci sledećih programa.

DIESEL-RK je softver za termodinamičku simulaciju rada motora

Dizajniran je za simulaciju i optimizaciju radnih procesa dvotaktnih i četvorotaktnih motora sa svim tipovima punjenja.

Program se može koristiti za modelovanje sledećih tipova motora:

  • DI dizel motori, uključujući PCCI i motore na biogoriva.
  • SI benzinski motori.
  • SI gasni motori, uključujući sisteme sa predkomorom i motore na različite gasove: metan, propan-butan, biogas, drveni gas, sintetički gas i dr.
  • Dvotaktni motori sa uniflow i loop scavengingom, motori sa suprotnim klipovima (OP ili Junkers motori) i OPOC motori.
  • Dvostruko gorivo (dual fuel) motori (motori sa nekoliko nezavisnih sistema za ubrizgavanje za različita goriva), uključujući RCCI motore.

DIESEL-RK je termodinamički alat: cilindri motora se posmatraju kao otvoreni termodinamički sistemi.

Moguće primjene uključuju:

  • Predviđanje i optimizaciju potrošnje goriva.
  • Predviđanje krive obrtnog momenta i drugih performansi motora.
  • Analizu sagorijevanja i emisija, uključujući PCCI / HCCI.
  • Analizu formiranja smjese i sagorijevanja kod dual fuel motora.
  • Predviđanje detonacije (knock).
  • Optimizaciju vremena otvaranja ventila, uključujući optimizaciju VVA za svaki režim rada.
  • Analizu i optimizaciju EGR sistema.
  • Usklađivanje i optimizaciju turbopunjača i bypass sistema.
  • Konverziju dizel motora u gasne motore.
  • Saradnju sa različitim alatima za modelovanje: Simulink, IOSO NM i dr. – DIESEL-RK solver može biti pokrenut pod kontrolom drugih aplikacija.

Glavne karakteristike

Glavne karakteristike programa DIESEL-RK slične su poznatim programima kao što su: WAVE (Ricardo Software), GT-Power (Gamma Technologies) i BOOST (AVL).

Međutim, pored standardnih mogućnosti, program DIESEL-RK posjeduje i nove napredne funkcije:

  • RK-model: višezonski model stvaranja smjese dizel goriva i sagorijevanja.
  • Alat za vizualizaciju mlaza goriva (jednostavna 2D i napredna 3D vizualizacija).
  • Višestruka i višedimenzionalna optimizacija parametara motora. Ciljna funkcija, uključujući NOx, čađ i specifičnu potrošnju goriva (SFC), može biti računata unutar DIESEL-RK, ili putem korisnički definisanih procedura (DLL) povezanih sa DIESEL-RK kernelom. Postoje i procedure za 1D i 2D parametarska istraživanja.
  • Detaljan kinetički mehanizam formiranja NO (199 reakcija, 33 komponente) implementiran je za PCCI, višestruko ubrizgavanje i analizu kod visokog EGR-a. (Zeldovich mehanizam ne funkcioniše ispravno kod velikog EGR-a i višestrukog ubrizgavanja, te daje preniske emisije u poređenju sa eksperimentalnim podacima.)
  • DIESEL-RK podržava simulaciju ubrizgavanja vode, kao i računanje kondenzacije i isparavanja H2O u usisnom razvodniku, kanalu i cilindru.

RK-model simulira formiranje smjese i sagorijevanje uzimajući u obzir:

  • Oblik klipne šupljine (piston bowl): mogu se definisati i sačuvati u bazi podataka svi geometrijski oblici, uključujući i najčešće geometrije;
  • Različite profile swirl-a i intenzitet swirl-a;
  • Lokaciju rasprskivača: centralno, necentralno, bočno ubrizgavanje, nekoliko rasprskivača;
  • Broj, prečnik i pravac mlaznica (svaki rasprskivač može imati mlaznice različitih prečnika i proizvoljne orijentacije);
  • Karakteristike goriva, uključujući biogoriva i mješavine biogoriva sa dizel gorivom (baza podataka goriva je podržana);
  • Oblik profila ubrizgavanja, uključujući višestruko ubrizgavanje i PCCI; optimizaciju oblika “ramena” ubrizgavanja; optimizaciju strategije višestrukog ubrizgavanja;
  • Detaljnu hemiju koja se računa pri predikciji kašnjenja paljenja za PCCI sa dizel gorivom i biogorivom. RK-model uzima u obzir uticaj visokog pritiska u kompresionoj komori na kašnjenje paljenja;
  • Modeliranje sagorijevanja pri niskim temperaturama za PCCI i HCCI;
  • Interakciju mlazova goriva sa zidovima i međusobnu interakciju mlazova (na zidu i u zapremini);
  • Lokalnu temperaturu zida u regionu gdje mlazovi udara u zid.

RK-model omogućava optimizaciju oblika klipne šupljine i parametara sistema ubrizgavanja goriva (pravac mlazova, prečnik i broj mlaznica), kao i razvoj…

Vizualizacija mlaza goriva

DIESEL-RK uključuje „Fuel Spray Visualization“ kod. Ovaj kod omogućava inženjerima da u formatu animirane slike prikažu rezultate modelovanja interakcije mlaza goriva sa zidovima komore za sagorijevanje, swirl-om vazduha i susjednim mlazovima. Kod pomaže pri izboru najboljeg oblika klipne šupljine, kao i pri izboru prečnika, broja i pravca mlaznica za zadatu dužinu ubrizgavanja i intenzitet swirl-a. Rezultati simulacije mogu se sačuvati kao grafičke datoteke za Windows, AVI ili animirani GIF fajlovi. Vizualizacija je moguća u vidu ravne slike (2D) ili u 3D prikazu.

3D vizualizacija evolucije mlazova u cilindru dvotaktnog sporohodnog velikog brodskog dizel motora

3D alat omogućava analizu prostorne evolucije svih mlazova, kao i pojedinačnih ili nekoliko mlazova. Vizualizacijski alat ima mogućnost označavanja svake karakteristične zone svakog mlaza pomoću posebnih markera, kako bi se jasno uočile zapremine gdje mlazovi udaraju u zidove i međusobno ometaju jedan drugog u zapremini ili u blizini zida. Model sagorijevanja uzima u obzir uticaj ovih zona na brzinu oslobađanja toplote. Pravi oblik klipne šupljine i poklopca cilindra se uzima u obzir u simulaciji i vizualizaciji. Ova funkcija je veoma značajna za optimizaciju sagorijevanja u velikim dvotaktnim brodskim dizel motorima sa bočnim ubrizgavanjem.

Na slikama, zone prostornog presijecanja mlazova prikazane su svijetlozelenim markerima.


Ako niste pronašli odgovor na svoje pitanje, slobodno nas kontaktirajte – naša korisnička podrška će rado pomoći. Više informacija možete pronaći na zvaničnom sajtu projekta: www.diesel-rk.com